Îți pleacă angajații din companie?

Află cum să-ți păstrezi angajații în companie fără să cheltui bani pe programe cu rezultate nemăsurabile

Când am plecat din corporație eram complet dezamăgit.

Nu credeam că poți fi fericit și motivat într-o companie mare

Sergiu Vlăsceanu

Eram la interviul de exit din corporație, cu directorul departamentului meu. Era foarte priceput, așa că m-am surprins și eu pe mine când i-am spus, fără perdea, unul din motivele dezamăgirii mele: „Nu cred că îți pasă cu adevărat de mine.”

De atunci, am aflat că nivelul de motivație al angajaților unei companii e corelat cu răspunsul oamenilor la afirmația „Managerului meu, sau cuiva de la muncă, îi pasă de mine ca persoană.”

Deci nu eram eu tânărul cu pretenții prea mari, ci majoritatea angajaților își doresc acest lucru la jobul lor.


Cu toate astea, motivul principal pentru care am plecat din corporație a fost altul...

În loc să fac marketing, voiam să lucrez cu oamenii. Marketingul este doar o pasiune secundară pentru mine, în vreme ce conectarea cu oamenii era mult mai importantă. Voiam să lucrez cu oamenii pe lucrurile care chiar contează pentru ei, personal... și îmi lipsea asta din munca mea.

Directorul mi-a propus să rămân în companie, dar pe altă poziție.

I-am spus că aș vrea să fiu Chief Happiness Officer. Auzisem că acest rol există la companii de top, și suna bine. Devenisem apropiat de colegii mei și voiam să fac ceva pentru ei, ca ei să fie mai fericiți și motivați la muncă și astfel să fiu și eu.

Evident, nu era nevoie de o astfel de poziție în companie. Sau nu am prezentat eu bine ideea... nu îmi era forte clară nici mie.

Așa că am plecat. Eram dezamăgit și convins că nu ai cum să fii fericit într-o companie mare. Nu ai cum să fii motivat să vii la muncă. Toate acestea păreau povești, idealuri de neatins.


Când am citit articolul Mirelei Oprea despre Dream Management, totul s-a schimbat. M-am îndrăgostit instant de acest concept. Era fix ce căutam. Am devorat într-o singură noapte cartea citată în articol. De câteva ori mi-au dat și lacrimile, pentru că mă puneam în pielea personajelor și am simțit cum este ca managerilor să le pese de tine cu adevărat, să te susțină în creșterea ta.

E incredibil ce transformare are loc când se întâmplă aceste lucruri. Câtă loialitate, câtă motivație, câtă implicare, câtă performanță oferi companiei, când îți oferă și ea ție susținere.

Atunci mi-am dat seama ce impact extraordinar poate să aibă acest program de motivare a angajaților.


Jancoa Janitorial Services, compania din SUA care a creat programul de Dream Management, are 500+ angajați. În urma programului:

  • și-a redus fluctuația de personal de 4 ori versus media din industrie.
  • și-a scăzut costurile de recrutare semnificativ, pentru că angajații actuali aduc managerilor mai multe recomandări personale pentru viitorii lor colegi.
  • și-a crescut performanța față de competitori și astfel au devenit cea mai căutată companie din piața locală.
  • și-a crescut veniturile (în 2017 cu 17% vs 2016, în 2016 cu 23% vs 2015), fără să aibă o echipă de vânzări, pentru că angajații, dornici să ajute compania înapoi, aduc ei clienți noi prin recomandări.


Toate astea s-au întâmplat într-o companie în care oricine ar fi zis că e imposibil să motivezi angajații - cine își dorește să lucreze în industria serviciilor de curățenie, să spele geamuri și toalete?


De atunci, am studiat cum au implementat și alte companii acest program și am descoperit oameni entuziasmați de munca lor, metode de măsurare a programului, idei de implicare a oamenilor în program. Am început studii în domeniul consilierii de carieră și de dezvoltare personală, al psihologiei organizaționale, al formării adulților. Am început să lucrez cu oamenii, cum mi-am dorit.

Am făcut echipă cu Mirela Oprea și Sabina Șelaru pentru a implementa conceptul de Dream Management în companiile din România. Mirela a creat propria sa metodologie de Dream Management și a susținut deja 30+ ateliere cu 350 de oameni. Sabina a fost HR Manager în companii multinaționale cu peste 3000 de angajați și a implementat cu succes programe de dezvoltare a culturii organizaționale.

Acum am ocazia să aduc în companii ce am simțit că mi-a lipsit și mie, să fiu parte din soluție. Și cu ocazia asta beneficiază și companiile de angajați mai motivați, mai loiali, mai performanți, lucruri care duc la performanțe mai mari pe toate nivelele.

Vrei să mărești retenția angajaților în compania ta? Descarcă materialul de mai jos și apoi hai să vorbim.

Află cum funcționează programul de motivare a angajaților Dream Management.

Citește PDF-ul scurt pe care ți l-am pregătit.

PS: e nevoie să fii logat(ă) pe Facebook Messenger pentru a primi informațiile.